MAAT Transport is trots op hun 6-assige PL2 semi dieplader waarmee ze dagelijks door heel Europa rijden. Deze oplegger, in combinatie met de Volvo FH 6×4 trekker, is perfect voor het vervoeren van diverse soorten ladingen. Vandaag staat er een uitdagend transport op de planning voor een gewaardeerde klant: Hooymeijer Stevedoring.

Multifunctioneel Transport

Vandaag vervoert Henri Schel, een ervaren chauffeur bij MAAT, meerdere ladingen van Vlaardingen naar Schiedam voor Hooymeijer Stevedoring. Henri vertelt: “Dit transport ansich is niet heel bijzonder, maar de verschillende afmetingen en gewichten van de ladingen vormen wel een uitdaging. Met een gewicht variërend tussen de 10 en 50 ton hebben we bewust gekozen voor de 6-assige semi met pendelassen om zo multifunctioneel mogelijk te zijn.” Na het zekeren van de lading vertrekken ze naar Schiedam.

Tijdens het transport legt Henri uit: “Het grootste voordeel van deze semi zijn de pendelassen. In vergelijking met een standaard oplegger met normale assen, kunnen we met deze oplegger bijna overal indraaien, ondanks dat hij langer en breder is. Op krappe laad- en loslocaties komt deze gestuurde trailer dus goed van pas!” Aangekomen in Schiedam, kijkt Henri tevreden terug op een geslaagde rit: “Deze oplegger is makkelijk in gebruik, goed hanteerbaar en ziet er prachtig uit. Alles is tot in de puntjes uitgewerkt.” Bekijk hier de video van het transport.

Aanschaf van de Oplegger

Arjan Maat, Algemeen Directeur van MAAT, vertelt over de aanschaf: “Onze transportdivisie had behoefte aan een zwaar transport combinatie tot circa 70 ton om ook onze klanten in het zwaar transport segment nóg beter te kunnen bedienen. De oplegger moest inzetbaar zijn in verschillende landen en geschikt voor kraanballast en andere lange, brede en zware ladingen.” Na uitgebreid overleg met Broshuis, werd eind 2022 de 6-assige PL2 semi dieplader aangeschaft en in 2023 toegevoegd aan de vloot, samen met een nieuwe Volvo FH 6×4 trekker.

Na ruim een jaar in gebruik is Arjan Maat erg tevreden: “Onze chauffeur Henri heeft er een prachtig werkpaard bij, voorzien van functionele opties zoals afstandsbediening voor de vering en sturing, een compenserende zwanenhals voor ladingcontrole, hulpbesturing en omkeerbare sturing op de eerste as voor draaicirkelcontrole. De Hatz-motor met automatische start zorgt voor snelle reactietijden op hydraulische functies tijdens het manoeuvreren. Gecertificeerde 10-tons sjorogen in de kantbalk en tegen de ligger zorgen voor optimale ladingzekering. Wij zijn er klaar voor!”