Vorig jaar heeft MAAT besloten om te investeren in drie meerassige bakwagens met zware hydraulische laad-en loskraan. Voor het chassis werd gekozen voor drie Scania’s waarvan één G 500 10×4 en twee G 450 8×2. Voor de kranen ging de keuze naar respectievelijk één HIAB X-HiPro 658 (via HIAB te Rotterdam) en twee Palfinger, 92 TM en 110TM (via JL. Muns te Hardinxveld) . De opbouw van de drie laadbakken is verzorgd door carrosseriebouwer Van der Schee uit Alblasserdam. De drie bakwagens zijn voorzien van 2 uitschuifbare schamel aanhangers van GS-Meppel en één midden-as aanhangwagen van GS-Meppel.
De keuze voor Scania ligt hem in het feit dat MAAT al jarenlang een prima relatie heeft met Scania Alblasserdam en het product al vele jaren binnen het transportmaterieel goed presteert; zeker als het gaat om wagens uitgerust met een hydraulische laad-en loskraan. Het opbouwen van deze voertuigen blijft een kunstwerkje apart, waarbij communicatie en technische kennis zeer belangrijk zijn. De Scania chassis lenen zich hier ook enorm voor, zeker als men kijkt naar de stijfheid van het chassis in combinatie met de zuinige, krachtige en betrouwbare motoren. Al deze factoren dragen bij aan een goed, betrouwbaar en efficiënt partnership tussen MAAT en Scania.
Met deze King of the Roads op de weg denkt MAAT klaar te zijn voor de nabije en verdere toekomst en brengt de wereld van haar klanten zowel horizontaal als verticaal duurzaam in beweging.